بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته

بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره ۱۰۰ سال سوم)

با یاد و نام خدا و با سلام و احترام ، با عرض تسلیت شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) و با یاد آوری هفته دفاع مقدس ،این قسمت از اخبار را اختصاص می دهم به (شماره ۱۰۰ سال سوم) که بیش از صد هفته را همواره در خدمت عزیزان بوده ام.

در ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۴ که مقارن بود با ۲۱ سال فعالیت بنده در صنعت نمایشگاهی و برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه ایران در روسیه (سال ۱۳۷۳) ، گروه اتحادیه صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته را در تلگرام با هدف تاسیس اتحادیه فعال کردم. سه جلسه هیئت موسس تشکیل شد جلسه نخست در دفتر سعادت آباد با حضور پیشکسوتان و دست اندرکاران و جلسه دوم با حضور آقای دکتر اسفهبدی در سالن اصفهان نمایشگاه وجلسه سوم با حضور آقای مهندس هاشمی طبا از نازنینان صنعت نمایشگاهی و نمونه ای از اخلاق و انسانیت، آن هم در سالن اصفهان نمایشگاه .
هرچند شورای راهبردی اتاق ایران مجوز انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهها و همایشها را اعلام نمود اما آنچه منظور آنها بود مقصود ما نبود. اتحادیه صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته یک تشکل فراگیر و ملی است که نیاز جدی و فوری شرایط فعلی است. طی گفتگویی که با آقای مهندس شافعی – رئیس محترم اتاق ایران – داشتم مقرر شده است در یک نشست مشترک موضوع پس از گذشت سه سال به نتیجه برسد. در همان جلسه با آقای مهندس خوانساری رئیس اتاق تهران هم گفتگویی داشتم که اظهار علاقه نمودند که نشست مشترکی داشته باشیم. امیدوارم در هفته آتی این نشست ها با هر دو بزرگوارصورت بگیرد و با اخبار خوب و خوشایند عزیزان صنعت نمایشگاهی و علاقمندان را خوشحال نمایم.
خوشبختانه با حضور آقای دکتر عباس قبادی ،مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران و همچنین باحمایت آقای مهندس محمدرضا مودودی معاون محترم سازمان توسعه تجارت افق و دورنمای صنعت نمایشگاهی روشن تر شده است و فضای سالم و بی حاشیه در این صنعت نه تنها در تهران بلکه در کل کشور ایجاد شده است. به یقین عرض می کنم که هیچ وقت فضای صنعت نمایشگاهی تاکنون به این شفافیت و طراوت و روشنی نبوده و تقریبا غالب تنش ها و حاشیه ها از بین رفته است و امیدوارم این اندک دغدغه های طبیعی هم با گذر از موضوع دغدغه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد مجدد به وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت از بین برود. آقای دکتر شریعتمداری وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت با انتخاب به جا و شایسته آقای دکتر قبادی شرایط مساوی و قابل رقابت را در این صنعت فراهم نمودند . این مهم برای صنعت نمایشگاهی یک فرصت طلائی و آینده ساز خواهد بود.
مسئولیت مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا ایران هم در بعد ملی و هم بین المللی بسیار زیاد،متراکم، پرخطر،بی وقفه و در بعضی شرایط با کدورت هایی توام خواهد بود. علاقمندان این صنعت باید در این مسیر کماکان با همدلی و همراهی این مرحله را به مدد ایشان بشتابند. و خود نیز فداکارانه در این میدان مهم حضور جدی داشته باشند.حضور آقای مهندس مودودی هم که از نظریه پردازان و از عالمان معتقد به خردجمعی هستند در مدیریت و ساماندهی این صنعت در سطح کلان کشوری و هم چنین در پایا سازی صنعت و صدور مجوز فعالیت برای دست اندرکارن این صنعت تحت عنوان پروانه بهره برداری و یا پروانه فعالیت نمایشگاهی می تواند کمیت و کیفیت صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته را در سطح جامعه ارتقاء بخشد.
همه دست اندرکاران باید با همت صدبرابر برای نهائی کردن اتحادیه صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته تلاش کنند. و این تلاش نظام مند و هدفدار می تواند علاوه بر ساماندهی ملی این صنعت، ما را در سطح بین المللی نیز سر آمد نشان دهد. پیشنهاد نشست هم اندیشی با حضور همه دست اندرکاران این صنعت در سوم آبان ماه ۱۳۹۷ در سالن اجتماعات نمایشگاه تهران و یا شهر آفتاب مطرح گردیده امیدوارم تا آخر هفته آتی نهائی گردد. همچنین گردهم آئی اعضای محترم UFI در شهر سن پترزبورگ در فدراسیون روسیه در آبان ماه ۱۳۹۷وحضور آقای دکتر قبادی با حمایت و پشتیبانی همه اعضای محترم ایرانی عضو UFI و سایر اعضای علاقمند به ایران در این انجمن جهانی می تواند جایگاه واقعی ، علمی، آموزشی و مدیریتی و تاثیر گذار ما را تقویت نماید.توقع داریم نشست هایی از این دست با همت همه دست اندرکاران، در ایران برگزار گردد. به این مهم باید بیشتر توجه شود. در شماره ۱۰۱ مطابق معمول اخبار اطلاع رسانی خواهد شد.

با احترام مجدد داود آدینه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید