بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره 99 سال سوم)

بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره ۹۹ سال سوم)

با یاد و نام خدا و با سلام و احترام ، با عرض تسلیت تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایشان و با تبریک روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره ۹۹ سال سوم) را به شرح ذیل تقدیم می دارم:

۱- آقای دکتر محمد شریعتمداری – وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت – در حاشیه نشست مشترک با مدیران فروشگاه های زنجیره ای کشور و تعاونی ها و اتحادیه تعاونی های کشور فرمودند: مجموعه امکانات این فروشگاه ها با شارژ کامل انبارها در خدمت مردم خواهد بود و مردم اطمینان داشته باشند که دولت با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز آنها تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تامین این نیازها درماه های آتی حتی در بعضی اقلام بیش ازنیازسال هم وجود دارد. نگاه عالمانه آقای دکتر شریعتمداری به موضوع زنجیره تامین ، لجستیک، توزیع و ارائه خدمات منسجم، سرفصل جدیدی در کیفی سازی تولید، توزیع و مصرف باز نموده است.

۲-  آقای دکتر آخوندی – وزیر محترم راه و شهرسازی – در دومین هم‌اندیشی لایحه مدیریت شهری فرمودند: از سال ۸۰ ، مکرر گفته می‌شود که باید نمایشگاه بین‌المللی از شهر تهران خارج شود. در این سال‌ها حتی یک ایستگاه مترو در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی تهران ساخته نشده تا با اعمال فشار نمایشگاه به خارج از تهران برده شود اما با وجود این مدیریت سوداگرانه، این نگرانی وجود دارد که همین فضای سبزی که در نمایشگاه وجود دارد، چه سرنوشتی خواهد داشت و ممکن است از بین برود. دغدغه این مدیریت سوداگرانه ، حل معضل نمایشگاه بین‌المللی نیست چراکه وسط شهر لندن نمایشگاه وجود دارد اما با ایجاد ده‌ها ایستگاه مترو و حمل‌ونقل عمومی آن را حل کرده‌اند. این فرمایشات آقای دکتر آخوندی می تواند ضرورت دیدار آقای مهندس قبادی و آقای مهندس افشانی را تسریع نماید.

۳- دیدار آقای مهندس قبادی – مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران – با خانم دکتر ابتکار – معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده – و خانم دکتر سیاوشی، خانم دکتر مافی ، خانم دکتر سلحشوری و خانم دکتر ذوالقدر ،نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و گفتگوهای چند جانبه فضای تعامل و همراهی را بیشتر نمود. امیدواریم این دیدارها به هر بهانه ای بیشتر گردد. از مجریان نمایشگاه هایی که این فرصت را به وجود آوردند قدردانی میشود.

۴- آقای مهندس مودودی – معاون محترم سازمان توسعه تجارت – با اجرای طرح انتخاب صادرکنندگان نمونه در استان و کشور با استفاده از سامانه ثبت نام و پیگیری بار دیگر فضای سالم تری را به منظور ورود شایستگان و افراد ذی حق به وجود آورد. یقیقنا از این دست سامانه های مطمئن در دیگر بخش های سازمان نیز فعال خواهد شد و آن وقت می توانیم به شفاف سازی عملی افتخار کنیم.

۵- دیدار آقای دکتر زارع – نماینده محترم مردم شریف آباده ، بوانات، خرمبید در مجلس شورای اسلامی – با آقای مهندس قبادی – مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران – با خیر بسیار بزرگی روبرو شد. گفتگو پیرامون طرح ایجاد ایستگاه مترو، مرکز فرهنگی خدماتی و تجاری به صورت مجتمع نمایشگاهی و فروشگاهی در سایت نمایشگاه بین المللی تهران از اهم مسائل بود.

۶- هفتادو هفتمین نمایشگاه بین المللی چرم و کفش روسیه باحضور قدرتمند برندهای کفش و چرم ایران در پاویون ج. ا. ایران و با حمایت ویژه شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ج. ا. ایران و رایزن بازرگانی سفارت ایران در روسیه خوش درخشید. آقای عباس برهانی مدیر محترم بازاریابی و امور مشارکت ها مسئول پاویون ج. ا. ایران بودند. حضور و مشارکت در نمایشگاه های بین المللی در شرایط حاضر از الزامات توسعه صنعت نمایشگاهی و خروج از محدودیت های تحمیلی است.

۷- اهمیت گردهم آئی کلیه دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی در سطح کشور در تهران از اولویت های اجتناب ناپذیری است که باید در اواخر مهر ماه و یا اوائل آبان جامه عمل بپوشد برای این موضوع هم اندیشی حضور همه اعضا محترم هیئت امنا اتحادیه صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته و نمایندگان انجمن های سه گانه ضروری به نظر می رسد. از نتایج این نشست گزارشی تقدیم خواهد شد.

۸- نمایندگی تخصصی صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته حسب دستور آقای دکتر عباسی به منظور فراهم سازی بستر مناسب برای آموزش، نشستی را با حضور اساتید به منظور یکسان سازی موضوعات آموزشى برگزار خواهد نمود از کلیه اساتید محترم این بخش دعوت می نماید در این فراخوان مشارکت فرمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نمایندگی تماس حاصل فرمائید.

 

با احترام مجدد ، داود آدینه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷

1 پاسخ
  1. محراب
    محراب گفته:

    کاش واقعا دکوپاژ همچون شرکت قدرتمندی بود که ادعاش میشه. متاسفانه همه اش ادعاس و جناب اقای شهابیان از شما بعیده که اینطور با آب و لعاب داستان رو در سایت اکسبیز قرار دادید

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید