بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره ۹۸ سال سوم)

با یاد و نام خدا  و با سلام و احترام ، با تبریک به مناسبت روز سینما، بخشی از اخبار و اطلاعات صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته (شماره ۹۸ سال سوم) را به شرح ذیل تقدیم می دارم.

۱- نظر به اهمیت متن پیام تسلیت آقای دکتر شریعتمداری  وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت عینا  متن تقدیم می گردد. خانواده محترم مرحوم آقای سید رضا مقیمی (رحمه الله علیه) با سلام خبر درگذشت شهادت‌گونه مرد صنعت آذربایجان، جناب آقای سید رضا مقیمی، مالک شرکت مهر اصل، که صنعتگر و از کارآفرینان برتر کشور بودند و نام بلند آوازه وی به عنوان نیکوکار بزرگ تبریز در اذهان ماندگار است، موجب تألم و تاثر شدید گردید .ضمن تسلیت این ضایعه به همسر فداکار، فرزندان محترم و بازماندگان ایشان، برای آن مرحوم از درگاه احدیت علو درجات و حشر با اهل بیت عصمت و طهارت را آرزومندم.

۲- آقای مهندس محمدرضا مودودی معاون محترم سازمان توسعه تجارت و دبیر کمیسیون  ملی برند در همایش ملی روز داروسازی که در هتل المپیک تهران برگزار شد، فرمودند: «صادرات ایران در بخش دارو، سالانه در حدود ۱۵۰ میلیون دلار است و این در حالی است که بازار منطقه ای و پیرامونی ایران، سالانه حدود ۱۶ میلیارد دلار دارو وارد و مصرف می کند و بنابراین سهم ایران از این بازار بزرگ منطقه ای کمتر از یک درصد است.» گفتنی است همایش روز ملی داروسازی همزمان با عید سعید غدیر و به مناسبت زادروز محمد زکریای رازی دانشمند ایرانی و به همت انجمن داروسازان و صنایع آرایشی و بهداشتی در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. توجه و اعتقاد آقای مهندس مودودی به تشکل ها و مشارکت آنها در موضوعات مرتبط ستودنی است.

۳- باور و اعتقاد  آقای دکتر قبادی – مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران – به مسئله اتحاد و همدلی همه دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته  می تواند صنعت نمایشگاهی را به سمت شفافیت و موفقیت همزمان سوق دهد. یکی از نیازهای ضروری این دوره از مرحله گذار، هدف گذاری توام با برنامه های جامع اجرائی با همکاری همه دستگاه های ذیربط می باشد. پیشنهاد می شود که در یک نشست ملی با حضور همه ذینفعان و دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، کلیه معاونین محترم و سایر وزرای مرتبط اعم از وزرای محترم  امورخارجه، اقتصاد و دارائی، کشور، دادگستری، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، علوم و تحقیقات، معاونت های محترم ریاست جمهوری شامل علمی و فناوری، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری در مورد صنعت نمایشگاهی و خدمات و ابسته به تبادل نظر و گفتگو بنشینیم. گردشگری نمایشگاهی به عنوان منبع در آمد پایدار می تواند یکی از محورهای این نشست باشد.

۴- پیشنهاد دیدار سه جانبه آقای مهندس افشانی  – شهردار محترم تهران – ،آقای دکتر شریعتمداری – وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت – و آقای دکتر قبادی – مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج. ا. ایران – به منظور سه هدف عمده شامل :

الف- احداث ایستگاه مترو در نمایشگاه تهران جهت ارائه خدمات به شهروندان منطقه، نمایشگاه، مجموعه ورزشی انقلاب، اجلاس، صدا و سیما، پارک ملت، هتل های اطراف ، مجتمع آتی ساز، وزارت ورزش و جوانان وسایر ادارات اطراف

ب- ایجاد بزرگترین پارکینک طبقاتی در منطقه 

ج- ایجاد مرکز تجاری، تفریحی و فرهنگی در این ایستگاه. این دیدار می تواند یکی از مؤثرترین دیدارهای سه جانبه ملی با نتایج ماندگار و موثر در این سه دهه اخیر در این حوزه تلقی گردد.

۵- از ۱۵ مهرماه اولین دوره  کلاس های مدیریت ارشد کسب و کار در صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته  MBA در نمایندگی تخصصی صنعت نمایشگاهی شروع خواهد شد. به کلیه علاقمندانی که تاکنون ثبت نام ننموده اند پیشنهاد می شود تا نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

۶-آقاى دکتر عباسی – مدیر عامل محترم مرکز آموزش بازرگانی – در کنار طرح سراسری آموزش صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته ، آموزش مدیریت ارشد کسب و کار در صنعت نمایشگاهی و همکاری مرکز آموزش بازرگانی با مراکز نمایشگاهی استان ها به عنوان سه محور اصلی ابلاغی به نمایندگی تخصصی صنعت نمایشگاهی با همکاری دانشگاه های دولتی وآزاد ،طرح تشکیل کلاس های اساتیدو مدرسان صنعت نمایشگاهی را نیز مطرح فرمودند. این حرکت موجب کیفی سازی و همانند سازی آموزش صنعت نمایشگاهی خواهد شد.

۷-شرکت چاپ و نشر بازرگانی  متعلق به موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت  با  اعطاء نمایندگی به زاویه سبز فردا  فصل جدیدی را  در صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته باز خواهد نمود. در هفته های آتی اخبار بیشتری از این حرکت را گزارش خواهم کرد.

۸- مشارکت ایران در نمایشگاه های بین المللی کشورهای روسیه ، ایتالیا، سوریه و در سایر کشورها و ایجاد حرکت های مؤثر در این حوزه امیدواری بیشتری به بخش نمایشگاه های خارجی بخشیده است.

 

با احترام مجدد. داود آدینه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۷

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید