gitex

ارائه تسهیلات ۲ میلیاردی برای قرارداد انتقال تکنولوژی در جیتکس

امسال برای نخستین بار پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات خاورمیانه – نمایشگاه جیتکس امارات – با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و تاکنون ۹ شرکت فعال در زمینه شبکه و امنیت، مدیریت محتوای سازمانی، تجارت هوشمند، مراکز داده، نرم افزار و محتواهای تلفن همراه، تجهیزات شبکه، سخت افزار ( رک و کابل های دیتا) و چاپگرهای سه بعدی برای حضور در پاویون ایران ثبت نام کرده اند.
روح‌الله استیری، مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هدف اصلی معاونت علمی را در حمایت از برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه‌ تخصصی، صادرات محصولات «های تک» و تعریف همکاری مشترک در بخش خارجی اعلام کرد.
وی گفت: هدف، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات است تا با حضور در نمایشگاه‌های معتبر بتوانند زمینه مذاکره با پارتنرهای خارجی برای تعریف همکاری مشترک، سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و خرید محصولات را فراهم کنند.
استیری گفت: در همین رابطه از قراردادهای انتقال تکنولوژی حمایت می‌کنیم و مبلغ ۲ میلیارد تومان تسهیلات برای انعقاد و اجرای قرارداد در اختیار تولید کننده قرار داده می‌شود. همچنین در زمینه هدف صادرات محصولات های‌تک نیز اگر تولید کننده‌ای‌ موفق به صادرات کالا شود، با جایزه صادراتی و مشوق به آن کمک می‌کنیم.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین اگر صادرات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات (ابزارهای واسطی که از تولید کننده جنس را می‌خرند و در بازارهای جهانی می‌فروشند) انجام شود، باز هم مورد حمایت قرار می‌گیرند تا انگیزه‌ و رغبت برای سرمایه‌داران در ورود به بازارهای های‌تک ایجاد شود.
وی تاکیدکرد: در این زمینه کریدور صادرات وجود دارد و یکی از مفاد آیین‌نامه این کریدور،‌ حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های تخصصی است که هزینه حضور، تهیه غرفه و حمل و نقل کالا را به صورت کمک بلاعوض تامین می‌کند.
استیری خاطرنشان کرد: مجری پاویون باید پیگیر مذاکرات و قراردادهای شرکت‌ها قبل و پس از برگزاری نمایشگاه نیز باشد تا هدف نهایی که صادرات و فروش کالا است محقق شود.
سی و پنجمین دوره نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس ۲۶ تا ۳۰ مهرماه جاری در شهر دوبی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از سال ۱۹۸۱ میلادی هر ساله در کشور امارات متحده عربی برپا می شود.

منبع : خبرگزاری فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید