نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان:

نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان با حضور مقامات عالی رتبه این کشور، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم عشق‌آباد امروز طی مراسمی در محل قصر نمایشگاهی عشق‌آباد افتتاح شد و این کشور دستاوردهای اقتصادی ۲۴ ساله خود را به نمایش گذاشت.
«قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی خطاب به شرکت کنندگان در این نمایشگاه، تأکید کرد: نمایشگاه اختصاصی «دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان ۲۰۱۵»، در واقع گوشه‏‌ای از موفقیت‏‌های همه جانبه ملت و دولت این کشور است.
بردی‏‌محمداف تصریح کرد: دولت ترکمنستان در آینده نیز با فراهم کردن بهترین شرایط برای زندگی مردم این کشور قصد دارد با جذب فناوری نوین، سطح زندگی شهروندان ترکمنستان را ارتقا داده و بخش‌هایی همچون انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات، پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و… را گسترش دهد.
دستاوردهای اقتصادی، شهرسازی، مخابرات، ارتباطات، صنعت چاپ و انتشارات، معماری، صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، دارو، صنعت نفت و گاز، انرژی برق، صنعت مبل، بخش کشاورزی، داروسازی، راهسازی و نیز کالا و محصولات تولید کنندگان محلی و بخش خصوصی از دیگر محصولات و کالاهایی هستند که در نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان به نمایش گذاشته شده‌است.
مقام مسئول اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، گفت: این نمایشگاه به مناسبت بیست‌ و چهارمین سالگرد استقلال ترکمنستان دایر شده و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی توانمندی‌های خود را در تمام زمینه‌های اقتصادی به نمایش گذاشته و برای توسعه فعالیت‏‌های خود با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می‏‌کنند و مردم این کشور و بازدید کنندگان نیز با دستاوردهای اقتصاد ملی ترکمنستان آشنا می‏‌شوند.
وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ شرکت فعال از بخش خصوصی و دولتی ترکمنستان محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌‏اند.
وی تاکید کرد: محصولات جدید مواد غذایی نظیر آب میوه، نوشابه، محصولات گوشتی و کالباس، مبل، محصولات نساجی و کشبافی، شیلات، محصولات صنایع پلاستیکی، طرح‏‌های عمرانی محلی و بخش خصوصی از دیگر نکات مهم نمایشگاه مذکور است که می‌تواند جایگزین مشابه خارجی آنها باشند.

 

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اقتصادی ترکمنستان

منبع : خبرگزاری فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید