بخش استارت آپهای استالکس

چرا بخش استارت آپهای استالکس مهم است؟

نیاز است که اول بدانیم ” استارت آپ”  چیست ؟ برای همین از سایت محترم متمم استفاده می کنیم و تعریف استارت آپ را اینگونه بیان می کنیم که :

ما  وقتی از واژه کسب و کار نوپا یا استارت آپ استفاده می‌کنیم، ویژگی‌های زیر را مد نظر داریم:

 کسب و کاری که قصد دارد ارزش آفرین باشد.

 کسب و کاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصت جو است اما فرصت طلب نیست.

 کسب و کاری که الزاماً مقیاس پذیر نیست. اگر چه طبیعتاً مقیاس پذیری برای آن مزیت و مطلوب است. پس اگر مادر یک خانواده کسب و کاری نوپایی ایجاد کند که فقط هزینه ماهیانه آنها را تامین کند و هرگز بزرگ نشود، همین که پایدار باشد، از نظر متمم یک استارت آپ است.

 کسب و کاری که ممکن است مبتنی بر تکنولوژی های نوین باشد یا نباشد.

 کسب و کاری که هنوز در شرایط ابهام است و دوران نوزادی و کودکی خود را طی می‌کند.

پس اگر اعتقاد داشته باشیم که صنعت نمایشگاهی نوک پیکان تجارت و اقتصاد میهن عزیزمان است ، در تقویم سال ۹۷ نمایشگاه بین المللی تهران که ۷۱ عنوان دارد ، اگر فقط برای هر رویداد ، ۱۰ استارت آپ داشته باشیم ( که عدد بیشتر از اینهاست ) ، به ۷۱۰ شرکت (یا کسب و کار نوپا ) توانایی رشد و بلوغ خواهیم داد .

با توجه به اینکه طبق اطلاعیه شرکت معظم سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران (نمایشگاه بین المللی تهران)  ، “شرکتهای دانش بنیان”  در زمینه “تولید محصولات” تا سقف ۲۴ متر و در زمینه “فروش خدمات” تا سقف ۱۲ متر شامل تخفیف ۵۰ درصدی برای دریافت فضای نمایشگاهی در نمایشگاه های داخلی و خارجی خواهند شد و همچنین برگزارکنندگان نمایشگاه های داخلی ملزم به تخصیص ۱۵ درصد فضا به شرکتهای دانش بنیان خواهند بود ، قطعا توقع تبدیل استارت آپها به شرکتهای دانش بنیان را خواهیم داشت و امیدواریم این روند باعث یک جهش در صنایع مختلف گردد.

مثلا وقتی می گوییم در زمینه IOT بیش از ۸ میلیارد دستگاه به اینترنت اتصال دارند و با تکنولوژی نوین می توان تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی نمود ، یعنی باید در دو نمایشگاه کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب شاهد ظهور استارت آپها و شرکت های دانش بنیان فراوانی باشیم که با ارزش آفرینی در این دو صنعت تحول ایجاد نمایند.

قطعا سایر مراکز نمایشگاهی نیز باید در این هم افزایی مشارکت داشته باشند و خوشبختانه این بار مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در این مقوله با حمایت از استالکس پیشگام ورود استارت آپها به مقوله “صنعت نمایشگاهی”  شده است.

رویداد استالکس ۲۰۱۸ که برای دومین بار برگزار می گردد و اولین دوره آن به میزبانی نمایشگاه بین المللی شیراز برگزار شده بود ، این بار به عنوان یک اتفاق ویژه برای صنعت نمایشگاهی میهن عزیزمان از استارت آپها استقبال کرده است و این پیام را به کسب و کارهای نوپا می دهد که باید با توجه به زمینه فعالیت ، صنایع مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنند و در نمایشگاه های مربوطه مشارکت جدی داشته باشند.

حضور شرکت های خارجی در این رویداد برگزاری کارگاههای آموزشی نشست B to B بین فعالان صنعت نمایشگاهی، آشنایی با به روزترین فناوری های مرتبط به حوزه نمایشگاه، شناسایی پتانسیل ها و نقاط ضعف صنعت نمایشگاهی ایران و در نهایت ایجاد فرصت در جهت هم اندیشی صنفی از مهمترین دستاوردهای مورد انتظار از رویداد استالکس می باشد.

در این رهگذر ، با شناسایی فرصت ها و تهدیدها ی صنفی می توان به ایجاد اشتغال و پررنگتر شدن خدمات نمایشگاهی که تا کنون به صورت جدی به آن ها پرداخت نشده است امیدوار شد. نمونه بازر این ضعف ها، که در اولین برگزاری استالکس منتج شد، نبود شرکتهای بازاریابی و جذب مشتریان ( event marketing) در حوزه نمایشگاهی است. شرکت های تامین کننده تجهیزات نمایشگاهی به صورت سنتی ارائه خدمات می دهند حال آنکه همین تجهیزات و مبلمان و اکسسوار نمایشگاهی به لحاظ اجرایی نقش مهمی در برگزاری رویداده بر عهده دارند.

زمینه های مشارکت برای استارت آپها در استالکس شامل موارد زیر است :

  • بازاریابی دیجیتال
  • خدمات مرتبط با با حوزه نمایشگاهی
  • LBS  ها
  • خدمات اقامت ، رزرواسیون ، خدمات سفر 
  • خدمات نمایشگاهی

اطلاعات بیشتر را از طریق تماس با شماره ۰۹۳۵۶۶۴۴۲۲۴ و مراجعه به سایت Iranstallex.com دریافت نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید